piątek, 22 września 2017

Za co kocham bajki: Zwierzogród #2


Jakiś czas temu obejrzałam po raz 74568656 Zwierzogród, po czym przypomniałam sobie o serii postów, jaką założyłam pod koniec czerwca i postanowiłam napisać o tej ŚWIETNEJ bajce! <3 (a tak serio to widziałam tę produkcję może z 6 razy, więc jak na razie nie jest to tak dużo xD) Kiedy obejrzałam ją po raz pierwszy, jakoś w lipcu zeszłego roku, to od razu ją pokochałam <3 I to tak mocno, że stwierdziłam, że muszę ją mieć na płycie i to był pierwszy i ostatni raz, kiedy wydałam na film 40 zł xD (byłam skłonna wydać MAJĄTEK na tę bajkę, więc to już coś znaczy... :D) Potem były moje urodziny (w sierpniu), to jakoś w ich okolicy zrobiłam sobie maraton i oglądałam to dzień po dniu xD W którymś momencie mi się znudziło, więc nie chciałam się przejeść i zaprzestałam tego oglądania. Po czym Zwierzogród obejrzałam następny raz dopiero po roku :P

O tym, jak kocham bajki, rozwodziłam się w poprzednim poście, więc teraz nie będę się powtarzać. Powiem tylko krótko o samym Zwierzogrodzie: jeden z lepszych filmów animowanych Disney'a i ogólnie! Serio, jest bardzo oryginalny, niesamowicie zabawny i zawiera ciekawe postacie.
Dalej POST ZAWIERA SPOILERY. Czytacie na własną odpowiedzialność :D


Przechodząc do konkretów, Zwierzogród kocham, ponieważ:

❤ Bohaterowie! To nic, że to są zwierzęta, a nie ludzie - dla mnie to żadna przeszkoda :D Ponieważ ich charaktery to mistrzostwo. Oczywiście najbardziej na prowadzenie wychodzą Judy i Nick, ale postacie drugoplanowe też są cudowne - Pazurian Clawhauser, komendant Bogo, rodzice Judy, Pan B. <3 Oglądanie ich wszystkich to czyste szczęście <3 

❤ Relacja Judy i Nicka <3 Choć trochę przypomina mi to Roszpunkę i Flynna z Zaplątanych - to nic, bo obie te pary uwielbiam <3 Judy i Nick są przeciwieństwami, ale idealnie się uzupełniają, a słuchając ich rozmów, po prostu się rozpływam - są poprowadzone w taki błyskotliwy i humorystyczny sposób. Czułam ich rodzącą się przyjaźń i osobiście uważam, że łączy ich nawet coś więcej :P Choć nic nie zostało powiedziane wprost, mam wrażenie, że samemu można sobie tę relację zinterpretować i to też jest piękne <3


❤ Pomysł, by ofiary i drapieżniki żyły w zgodzie! Ge-nia-lne i super pomysłowe! Wyobrażam sobie, jak trudno musiało być to wszystko wymyślić i zaplanować, by miało sens, ale wszystko się udało, a nawet więcej - bo efekt końcowy jest wprost oszałamiający <3

❤ Sam Zwierzogród <3 To nawiązuje do tego, co mówiłam wyżej - jego rozplanowanie mnie zachwyca <3 Scena, kiedy Judy jedzie pociągiem, jest jedną z moich ulubionych, nie tylko dlatego że w tle słychać tę fajną piosenkę Nie bój się chcieć, ale głównie z powodu przejazdu przez Zwierzogród. Część pustynna, część lodowa, część z lasami deszczowymi, Chomiczówka, te wszystkie rzeczy przystosowane dla różnej wielkości zwierząt - jak drzwi w pociągu czy samochody. Naprawdę zachwycające <3


❤ Wątek kryminalny. Wiem, że nie jest super rozwinięty czy zaskakujący (choć ja osobiście nie przewidziałam, że to Obłoczek za wszystkim stoi xD serio), ale ja z przyjemnością obserwowałam śledztwo Nicka i Judy, wciągnęło mnie i byłam autentycznie ciekawa, co jeszcze odkryją :P

❤ Pokazanie, by nie wierzyć w stereotypy. To jedna z najpiękniejszych rzeczy w tej bajce - bo lis nie zawsze musi być oszustem, królik głupi, a owca bezbronna. Nie wkładajmy wszystkich do jednego worka - to właśnie głosi ten film, a postawa Judy wszystko umacnia.

❤ Tradycyjne, ale jakże ważne przesłanie, że jeśli czegoś się bardzo chce, to nic nie stoi na przeszkodzie, by to osiągnąć. Wystarczy dążyć do celu i pracować na jego osiągnięcie - znów Judy to uosabia. Byłam pod wrażeniem tego, jak dała sobie radę w tej szkole policyjnej <3


❤ Nie ma też wątpliwości, że Zwierzogród szerzy tolerancję i wielokulturowość (choć siostrę i mnie zastanawia, co właściwie jedzą drapieżniki? albo tego nie wyłapałam, albo nie było to powiedziane, a to bardzo intrygująca rzecz! xD). Czytałam też, że to również alegoria do sytuacji w Europie i uchodźców, a także muzułmanów, ale szczerze mówiąc, ja o tym nie pomyślałam, oglądając bajkę. Coś w tym jest, istotnie, ale nie jestem pewna, czy nie jest to doszukiwane trochę na siłę. 

❤ Prawie zapomniałam o humorze! Zwierzogród jest dla mnie jedną z najzabawniejszych bajek, serio xD <3 <3 Co chwilę się śmiałam, jak chociażby na scenie, w której rodzice Judy ostrzegają ją przed lisami albo gdy sąsiedzi darli japę xDDDD Sam Pazurian i jego teksty i wiele, naprawdę wiele innych xD <3

❤ Za wszelakie nawiązania do innych dzieł! Choć akurat nie znam ani Ojca chrzestnego, ani Breaking Bad - doceniam te sceny, uwielbiam takie wplątania :D Poza tym sprzedaż filmów przez tę łasicę (? nie pamiętam, czy to łasica była xD) i ten tekst nawet w kinach tego jeszcze nie grali przy Moanie <3 xD


❤ Ten długopis!!! Co za wyśmienity pomysł, jestem pod wrażeniem! Ile ja bym dała, żeby taki mieć dla siebie... xD Ile to razy powiedziałam już do siostry, że "gdybym miała ten długopis ze Zwierzogrodu, to byłoby twoje słowo przeciwko twojemu" xD Albo kiedyś z siostrą cytowałyśmy scenę z Panem B. xD (siostra uwielbia tę bajkę tak jak ja <3) Ponieważ pokłóciłyśmy się i powiedziałam jej, żeby nie wracała do mojego pokoju, a po chwili przyszła i się zaczęło... gobelin z pupy skunksa i takie tam... xD

❤ ULUBIONA POSTAĆ: NICK!!!! Zdecydowanie!!!

❤ULUBIONA SCENA: Chyba nie mam jednej, konkretnej ulubionej sceny. Uwielbiam jazdę pociągiem Judy; to, jak Judy dowiedziała się o oszustwie Nicka z lodami; sytuacja z Panem B. albo ta scena, w tej oazie xD No i leniwce!! Kurczę, uwielbiam xD <3 Naprawdę nie potrafię wybrać jednej :P


Na tym zakończę ten długi wywód! Wybaczcie, ale ja tak uwielbiam bajki xD I Zwierzogród xD Jak Disney mógł stworzyć coś tak doskonałego, to ja nie wiem. Teraz pozostaje mi czekać na ich kolejną produkcję, którą z pewnością się zachwycę! (choć wątpię, że pobiją poziom Zwierzogrodu... byłoby naprawdę ciężko xD ale może mnie zaskoczą)

KONIECZNIE DAJCIE ZNAĆ W KOMENTARZACH, CO MYŚLICIE. KONIECZNIE.

Inne posty w serii:

21 komentarzy:

  1. Tak! Mnie też Zwierzogród się podobał! :D Myślę, że jest bardzo fajną, dobrze wykonaną i przemyślaną bajką, i dość nieprzewidywalną (nie pamiętam czy domyśliłam się, że to ONA za tym stoi XD), i choć rzeczywiście pokazuje, że lisy nie muszą być oszustami, to pokazała też, że leniwce zawsze są powolne (choć może to fakt naukowy?). XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <3 <3
      To że leniwce są powolne, to raczej nie jest stereotyp, one tak po prostu... mają xD Nie znam się na tym, ale kiedyś oglądałam film przyrodniczy z leniwcami i one naprawdę są takie powolne :D

      Usuń
  2. Kocham tę bajkę, jedna z moich ulubionych <3 <3 A leniwce rządzą <3 I Nick i Judy <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam "Zwierzogród", a scenę z leniwcem mogłabym oglądać milion razy i za każdym razem będzie bawić tak samo! :D

    Pozdrawiam!
    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
  4. "Zwierzogród" i "Zaplątani" to moje dwie ulubione disneyowskie animacje ever! Choć uwielbiam też inne, to te dwie idealnie pasują do mojego poczucia humoru :D
    Ulubiona scena? Ze zwiastunów wynikała zdecydowanie ta z leniwcami i dalej ją lubię, ale po obejrzeniu filmu kocham tą końcową, kiedy obłoczek niby strzela do Nicka :D I w ogóle całą resztę też. Bałam się, że wszystko co najlepsze i najzabawniejsze wsadzą do zwiastuna, tak jak to było w przypadku "Sekretnego życia zwierzaków domowych", ale na szczęście tak nie jest.
    Obłoczka nie podejrzewałam, chociaż pamiętam że moje przyjaciółki widziały film wcześniej ode mnie i kiedy mówiłam, że ta Obłoczek jest taka urocza one powiedziały mi coś w stylu "O no to jeszcze zobaczysz", ale nie powiązałam tego z wątkiem kryminalnym :P
    Ogólnie to miałam dzisiaj zacząć czytać "Shantaram", ale narobiłaś mi ochoty na ten "Zwierzogród" no :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaplątani *_* Też uwielbiam :D <3
      Szczerze mówiąc, ja nie pamiętam zwiastuna Zwierzogrodu, nie jestem pewna, czy w ogóle go oglądałam xD Ponieważ nie chciałam iść na to do kina xD "Nie wydaje się fajne" - to były moje myśli xD O jakże los ze mnie zakpił.... xDD Ale co do Sekretnego życia zwierzaków domowych, to się zgodzę :/ Kiepska bajka, naprawdę się zawiodłam ;x
      Haha, oglądaj Zwierzogród!! xDD Shantaram nie czytałam (xD), ale Zwierzogród wydaje się lepszy... xD <3

      Usuń
  5. Uwielbiam zwierzogród. To jedna z lepszych bajek, które oglądałam w ostatnim czasie. A raczej wszystko oglądam na bieżąco jeśli o to chodzi. Zwierzogród obejrzałam już z 20 razy i nadal mi się nie znudził :D
    Pozdrawiam, Tiggerss
    http://tiggerssreads.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, to mnie pobiłaś z ilością oglądania xD Ale życie długie, jeszcze zdążę to obejrzeć i ze sto razy xD

      Usuń
  6. Oglądałam i przyznaję, że to jedna z moich ulubionych bajek ♥

    Pozdrawiam :)
    book-hobby.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Okej - przyznaję się bez bicia - czytałam tylko i wyłącznie wstęp do tej notki, resztę odpuściłam ze względu na twoje spoilerowe ostrzeżenie. :D A że nie oglądałam jeszcze tej bajki, to wiesz nie chciałabym sobie popsuć przyjemności z oglądania przez przeczytanie kilku spoilerów. :D Ale mam nadzieję, że niedługo obejrzę, tym bardziej że ostatnio mam wielką ochotę na jakąś bajkę. xD
    Pozdrawiam! :)
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :D Spoilery to złoooo, dlatego powiadamiam xD
      To polecam bardzo serdecznie ^_^

      Usuń
  8. Widziałam ten film kilka razy. Z poczatku nie byłam do niego pozytywnie nastawiona jednak z czasem się to zmieniło. Zwierzogród jest naprawdę dobrą animacją dla dziecka jak i dla dorosłej osoby.
    http://take-a-pencil-and-draw-world-of-race.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja od pierwszych chwil się zakochałam xD Ale cieszę się, że ostatecznie i Tobie się spodobało! ^_^ I zgadzam się! ^_^

      Usuń
  9. Choć nic nie zostało powiedziane wprost - za mało razy oglądałaś :D Obejrzyj końcówkę xD Jak oni siedzą już razem w aucie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, o co ci chodzi :D Ale moim zdaniem to nie musi znaczyć o miłości, przyjaciele też tak do siebie mówią, a to miało też taki żartobliwy wydźwięk :D Także dla mnie to żaden dowód xD

      Usuń
  10. Dla mnie to było typowo miłosne, to jak wróciła i w ogóle xD I nie było to powiedziane aż tak żartobliwie według mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest to, o czym mówiłam - że samemu można sobie tę relację zinterpretować :D

      Usuń
  11. O,tak! <3 Nie mogłam się doczekać,kiedy dodasz następnym post z tego cyklu. Ale wreszcie się doczekałam,i to jeszcze jaka bajka! <3 <3 Kocham,kocham Zwierzogród! <3 <3 Zgadzam się ze wszystkim co napisałaś! :D Kocham tą bajkę za humor,świetne postacie,nawiązania do klasyków i za wiele innych rzeczy (mogłabym wymieniać w nieskończoność XD) ale chyba najbardziej za wartości i morał,który przekazuje. Nie bój się chcieć jest cudowna piosenką,a Pazurian rządzi! :D XD Trochę za dużo tych wykrzykników i serduszek,ale przy tak wspaniałej produkcji nie mogłam się powstrzymać :D <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma co się powstrzymać!! Ja rozumiem i popieram! xD <3 Zwierzogród rządzi! xD *_*

      Usuń

Och, jesteś tu! Twój komentarz wywoła uśmiech na mojej twarzy! DZIĘKUJĘ za Twoją obecność ^_^ Sprawiasz, że czuję sens tego, co robię, dajesz mi motywację, a gdy mam gorszy dzień, poprawiasz mi nastrój! Uwielbiam każdy komentarz, nawet taki składający się z dwóch słów, ale taki, który zawiera więcej niż trzy zdania i umożliwia mi wejście w dyskusję, jest czystą ucztą dla mojego umysłu <3
Zostaw linka do swojego bloga - nie obiecuję, że wpadnę, ale postaram się <3
Miłego dnia ^_^