czwartek, 23 kwietnia 2015

Filmy #1

                                                                      1. Czarny łabędź (2010) - reż. Darren Aronofsky

Opis filmu: Historia Niny, baleriny występującej na deskach teatrów w Nowym Jorku. Balet całkowicie pochłania jej życie i jest gotowa wiele dla niego poświęcić, aby spełnić swoje marzenia i grać w jak najlepszych spektaklach. Jej ambicje są podsycane przez matkę, Erikę, która nieustannie kontroluje życie córki. Wkrótce Ninie trafia się niesamowita okazja. Dyrektor teatru, Thomas, decyduje się zastąpić kimś nowym primabalerinę Beth MacIntyre, która występowała w "Jeziorze Łabędzim". Jako pierwsza przychodzi mu na myśl Nina, jednak baletnica ma konkurencję - nową, bardzo zdolną tancerkę Lily.
Moja opinia: Nie będę ukrywać - film ten jest wstrząsający, poruszający do głębi. Opowiada o dążeniu do perfekcji, do czegoś, czego zdobycie jest pozornie niemożliwe... Nina chce być perfekcyjna za wszelką cenę, ale jaka to będzie cena! Po obejrzeniu tego filmu nie wiedziałam, co mam o nim myśleć, teraz jednak już się nad tym zastanowiłam i jestem pod wrażeniem! Wielokrotnie zostałam również zaskoczona, w Czarnym łabędziu nic nie jest takie, jakie mogło by się wydawać...
Obsada: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel, Barbara,Hershey, Winona Ryder
Ocena: 10/10


           2. Babylon A.D. (2008) - reż. Mathieu Kassovitz

Opis filmuToroop podejmuje się trudnego zadania: w ciągu sześciu dni ma przemycić za granicę przesyłkę, którą jest dziewczyna o unikalnych zdolnościach.
Moja opinia: Film dobrze się zaczął. Naprawdę dobrze, Do obejrzenia zachęcił mnie opis, Vin Diesel oraz mój tata, który wychwalał ten film. Ale ja się trochę zawiodłam. Lubię filmy fantastyczne czy sci-fi, ale w tym mi jakoś czegoś zabrakło... Nie potrafię dokładnie określić czego. Podobała mi się za to postać Aurory (dziewczyny o unikalnych zdolnościach) i przez cały początek filmu zastanawiałam się, jakie to mogą być zdolności... Gra aktorów ogólnie dobra, fajne efekty, było dużo akcji. I wydaje mi się ogólnie, że chyba nie do końca zrozumiałam sens tego filmu...
Obsada: Vin Diesel, Michelle Yeoh, Melanie Thierry, Gerard Depardieu 
Ocena: 6/10




                                                                  3. Chłopiec w pasiastej piżamie (2008) - reż. Mark Herman

Opis filmuLata 40. XX wieku, czas wojny. Bruno ma 8 lat; mieszka w Berlinie razem z siostrą i rodzicami. Pewnego dnia rodzina przenosi się na wieś, aby towarzyszyć ojcu – niemieckiemu oficerowi – w jego nowej pracy. Bruno łamie zakaz opuszczania nowego domu i poznaje okolicę. W ten sposób zaprzyjaźnia się ze Szmulem – chłopcem, który mieszka w innym, nieznanym świecie za kolczastym ogrodzeniem.
Recenzja książki
Moja opinia: Chłopiec w pasiastej piżamie jest udaną ekranizacją, według mnie. Pozmieniali oczywiście kilka rzeczy, ale to normalne. Udało im się oddać charakter książki, całą tę tragedię. Aktorzy dobrze zagrali, podobała mi się ich gra. Ogólnie uważam, że zarówno książka jak i film nie oddają do końca realiów II wojny światowej, ale co tam. Film ten jest piękny, wzruszający i warty obejrzenia. 
Obsada: Asa Butterfield, Jack Scanlon, Vera Farmiga, David         Thewlis, Amber Beattie
                                                                       Ocena: 7/10

        4. Królewna Śnieżka i Łowca (2012) - reż. Rupert Sanders

Opis filmuZła królowa po przejęciu władzy nad królestwem rozkazuje Łowcy zabić Śnieżkę. Ten jednak pomaga królewnie zorganizować ruch oporu, w którym szczególny udział będzie miało siedmiu krasnali.
Moja opinia: Podobała mi się ta wersja Królewny Śnieżki. Była bardziej... buntownicza. Jednak ta Kristen Stewart... Nie jestem do niej jakoś uprzedzona, ale kiedy po raz drugi oglądałam ten film, skupiłam się bardziej właśnie na Kristen. Ona cały czas miała otwarte usta! Tak mnie to irytowało, że wprost nie mogłam wytrzymać. Reszta aktorów dobrze grała, szczególnie Królowa, która była lekko... chora psychicznie, a przynajmniej ja tak stwierdziłam. Dość dużo akcji, ładna sceneria.Ogólnie film wywarł na mnie dobre wrażenie.
Obsada: Kristen Stewart, Chris Hemsworth, Charlize Theron, Sam Claflin
Ocena: 7/10

Oglądaliście któryś z tych filmów? ^_^ Co o nich sądzicie? :)

12 komentarzy:

  1. Ogladalam Chlopiec w pasiastej pizamie. Zachwycil mnie :)
    love-ksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. "Czarny łabedź" to cudowny film! Mówi nam ile człowiek jest w stanie poświecić dla kariery..
    "Chłopiec w pasiastej piżamie"... Tego filmu nie da sie opisać.. Niezwykle poruszający :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam "Czarnego łabędzia" i byłam pod wrażeniem, ale najbardziej porażający był "Chłopiec w pasiastej piżamie".

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja lubię Kristen Stewart, choć znam ją głównie z wywiadów (w których wypada bardzo sympatycznie i atrakcyjnie) i dwóch filmów, w tym opisanego powyżej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nic do niej nie mam :) Nie znam jej, więc nie oceniam. :) Jednakże jej grę aktorką tak sobie lubię. :) Ale da się ją znieść. :)

      Usuń
  5. "Czarny łabędź" jest naprawdę rewelacyjnym filmem, a "Chłopiec w pasiastej piżamie" wstrząsającym i wzruszającym...

    OdpowiedzUsuń
  6. ''Chłopiec w pasiastej piżamie''....brakuje mi epitetu na określenie tego filmu. Poryczałam się na nim jak nie wiem co...
    Pamiętam jak ''Czarny łabędź'' wchodził to kin. Oglądałam go z siostrą i pamiętam, że mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  7. O widzisz, a dla mnie Czarny łabędź był przesycony i trochę przez to poleciało przesłanie. Film generalnie dobry, ale liczyłam na coś zupełnie innego :) Ale z pozostałymi filmami i Twoją opinią się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne zdanie. :) Mnie "Czarny łabędź" się bardzo podobał i dla mnie wszystko było tam na miejscu. ^_^

      Usuń
  8. Czuję silną potrzebę na zapoznanie się z dwoma ostatnimi filmami, ale nie wiem, czy uda mi się to uczynić w najbliższych dniach.

    OdpowiedzUsuń

Och, jesteś tu! Twój komentarz wywoła uśmiech na mojej twarzy! DZIĘKUJĘ za Twoją obecność ^_^ Sprawiasz, że czuję sens tego, co robię, dajesz mi motywację, a gdy mam gorszy dzień, poprawiasz mi nastrój! Uwielbiam każdy komentarz, nawet taki składający się z dwóch słów, ale taki, który zawiera więcej niż trzy zdania i umożliwia mi wejście w dyskusję, jest czystą ucztą dla mojego umysłu <3
Zostaw linka do swojego bloga - nie obiecuję, że wpadnę, ale postaram się <3
Miłego dnia ^_^