środa, 15 lutego 2017

KONKURS!

banerek :D
CZEŚĆ! Wreszcie przychodzę do Was z tą mam nadzieję wesołą nowiną... planowałam ten konkurs zrobić na 16 stycznia, ale brak internetu wszystko mi pokrzyżował, a potem nie miałam ani czasu, ani chęci, by się za to zabrać, ale... w końcu jest! Uznaję go za konkurs urodzinowy i w podzięce za 191 obserwatorów!! To już prawie 200!!!! Jestem taka szczęśliwa *o* DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM, JESTEŚCIE NAJLEPSI <3 <3 <3 <3 

Myślę, że nagroda w konkursie jest zachęcająca xD Kto by nie chciał dostać książki wygranej w konkursie? Od razu jednak uprzedzam, że nie będzie się trzeba jedynie zgłosić, bo to nudaaaaa i zero w tym kreatywności xD 
Co trzeba zrobić, aby wziąć udział?
Napisać limeryk!

Limeryk - krótki, nonsensowny, groteskowy wierszyk składający się z:
- pięciu wersów,
- układu rymów aabba
Utwór ten ma stały układ narracji:
- pierwszy wers: wprowadzenie bohatera i miejsca, w którym dzieje się akcja,
- drugi wers: zawiązanie akcji (często wprowadzenie drugiego bohatera)
- trzeci i czwarty wers: kulminacja wątku dramatycznego,
- piąty wers: zaskakujące, najlepiej absurdalne rozwiązanie
(źródło: Wikipedia)

Przykład limeryków:

Pewien młody wikary w Lozannie
lubił chodzić w rozpiętej sutannie.
Lecz na widok kardynała
gasła w nim fantazja ciała
i zapinał się starannie.

Wisława Szymborska

Jest pewien facet w Egipcie,
sucha mumia, trzymana w krypcie,
a nad kryptą jest skrypt:
"Kto by chciał parę szczypt,
może wziąć. Tylko mnie nie rozsypcie".

Julian Tuwim
(źródło: internet)

Myślę, że tyle wiedzy Wam starczy, nie wymagam od Was zdolności poetyckich albo coś, chodzi mi o pomysłowość, nonsens i zabawę :D

Co jest wymagane oprócz napisania limeryku? Udostępnienie baneru, bycie obserwatorem mojego bloga oraz zgłoszenie się w komentarzu pod tym postem. Miło by było, jakbyście zaobserwowali mnie na instagramie, aczkolwiek nie jest to konieczne :D 

Regulamin: 
1. Organizatorem i sponsorem konkursu jestem ja, Meredith, autorka bloga strefa-czytania-obowiazuje-wszedzie.blogspot.com.
2. Nagrodą w konkursie jest WYBRANA PRZEZ WAS KSIĄŻKA, dostępna w swiatksiazki.pl lub aros.pl.
3. Konkurs trwa od momentu opublikowania tego posta, dnia 15.02.2017 do 15.03.2017 do godziny 23:59 (zgłoszenia po tym terminie nie będą brane pod uwagę).
4. Uczestnik musi mieć adres korespondencyjny na terenie Polski, nie wysyłam paczek za granicę.
5. Uczestnik konkursu musi wykonać zadanie konkursowe (napisanie limeryku), zostać publicznym obserwatorem bloga, udostępnić baner (gdziekolwiek) oraz zgłosić się w komentarzu pod tym postem według podanego niżej wzoru.
6. Tematyka limeryku jest dowolna! Nie odcinam Wam skrzydeł, więc piszcie, o czym chcecie :) (kilka propozycji dla ludzi nielubiących 'dowolnej tematyki': las, magia, słodycze, kawa, jednorożce, tęcza).
7. Zwycięzcę będzie wybierać jury (moja siostra, przyjaciółka i ja).
8. Jeśli będą problemy z wybraniem zwycięzcy, przewiduję dwie książkowe nagrody oraz nagrody pocieszenia za wyróżnione prace.
9. Wygrana praca (bądź prace) zostaną opublikowane na moim blogu w poście o wynikach.
10. Aby konkurs się odbył, musi wziąć w nim udział minimalnie 5 osób.
11. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w ciągu 5 dni od zakończenia konkursu w osobnym poście.
12. Zwycięzca po otrzymaniu mojego e-maila ma 5 dni na odpowiedź, jeśli takowej nie dostanę, przyznam nagrodę komuś innemu.
13. Zastrzegam sobie prawo do wprowadzenia zmian w każdym czasie.
14. Zgłoszenie się do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu.
15. Konkurs nie podlega przepisom Ustawy z dnia 29 lipca 1992 roku o grach i zakładach wzajemnych ( Dz. U. z 2004 roku Nr 4, poz. 27 z późn. zm.)

Wzór zgłoszenia:

Obserwuję jako:
Adres e-mail:
Udostępniam baner:
Zadanie konkursowe: (Wasz limeryk) 

To tyle! Mam nadzieję, że zadanie konkursowe Was nie odstraszy (nie jest takie złe, jak się wydaje! xD) i życzę POWODZENIA! <3

16 komentarzy:

  1. no to ładne zadanie wymyśliłaś :DZ racji tego, że ja nie umiem pisać takich trudnych rzeczy dam szansę popisać się innym i jeszcze raz gratuluję urodzin i tylu obserwatorów <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ejjjj, no wiesz xD To naprawdę nie jest trudne xD Mam nadzieję, że zmienisz zdanie :D
      Dzięki! :D

      Usuń
  2. Fajny pomysł, ale niestety nie dla mnie konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłaszam się :)
    Obserwuję jako: Gab riela
    Adres e-mail: gabrysiek96@gmail.com
    Udostępniam baner: http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/p/konkursy.html
    Zadanie konkursowe: (Ostrzegam, nie jestem w tym dobra XD)

    Żył na mej wsi kotek mały,
    co jak ten z bajki przywdziewał sandały,
    pewnego dnia jednak zniknął,
    a dziadek nasz prawie fiknął,
    mohery potem długo gadały.

    OdpowiedzUsuń
  4. A będzie można ułożyć kilka limeryków? C: :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, zastanawiałam się nad tą kwestią i w końcu nic o tym nie wspomniałam, więc skoro nie ma w regulaminie - to nie zabronię dodać kilku xD

      Usuń
  5. Zgłaszam się
    Obserwuję jako Ewa Smaś
    email: ewa.smass@gmail.com
    Banerek zaraz dodam na https://toreador-nottoread.blogspot.com

    Uważaj, teraz limeryk!:

    Leciał raz czytelnik w samolocie
    Na kolanach trzymał książek krocie
    Zaraz niestety rozwalili się o brzozy,
    szczęśliwie nie uszkadzając żadnej kozy.
    Wszystkie uratował Thor na swoim młocie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgłaszam się :D
    Obserwuję jako: Kremciowata
    Email: kremciowatakremcia@gmail.com
    Baner: http://pomiedzy-wersami.blogspot.com/p/banery.html

    Uwaga! Uwaga!
    Panie! Panowie i kebaby!
    Zapraszam na pokaz moich niesamowitych umiejętności pisarskich...nie xD:

    Była na strychu pewna laleczka
    która zachciała wypić se mleczka
    Wtedy więc zeszła schodkami w dół
    By stanąć sobie na stół
    Wtem z nieba spadł kebabów rój O.o

    *oklaski* dziękuję za brawa xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh, pisanie wierszy to nie jest moja mocna strona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda :( Ale spróbować nigdy nie zaszkodzi... :D

      Usuń
  8. Obserwuję jako: insane sanity
    Adres e-mail: insane.sanity.pl@gmail.com
    Udostępniam baner: https://plus.google.com/u/0/118031905341483179439/posts/Hb5RQkSchD5
    Zadanie konkursowe:
    Miałam z tym trochę problemów, bo ta konstrukcja rymów mnie wybijała z rytmu i nie mogłam nic sensownego wymyślić. A jak już mnie natchnęła muza to nie mogłam zdecydować, który limeryk wybrać, więc zamieszczam oba (ten pierwszy chyba jest minimalnie lepszy):

    Był sobie raz starszy pan,
    który zwykł nosić długi szal.
    Lecz któregoś razu o szal się potknął,
    przez co w psią kupę stopą wdepnął.
    I już z szalami spokój sobie dał.

    Wieść gminna niesie,
    że wilk czatuje w pobliskim lesie,
    lecz to nie odstrasza Kapturka.
    Miałaby się bać byle burka?
    Niech wilk sam się ze strachu trzęsie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny konkurs :D Napiszę jak wrócę do domu po wyjeździe bo teraz to jestem na telefonie i wgl...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okkk, mam nadzieję, że nie zapomnisz xD :o

      Usuń
  10. Jeszcze trochę czasu mam, więc postaram się coś wymyślić! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawy konkurs i byłam naprawdę chętna się zgłosić, dopóki nie zobaczyłam, że trzeba napisać wiersz :( Niestety nie umiem nawet wymyślać dobrych rymów do siebie, a co dopiero pisać z nim wiersze :( Ale życzę powodzenia wszystkim biorącym udział! :) To na pewno ciekawa i kreatywna forma zadania!

    Pozdrawiam ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń