środa, 27 grudnia 2017

Za co kocham bajki: Mój brat niedźwiedź #3


Dzień dobry
Mój brat niedźwiedź to prawdopodobnie pierwszy film, na jakim byłam w kinie (prawdopodobnie, bo wciąż nie do końca pamiętam, czy to czasem Planeta skarbów nie była... wszystko byłoby prostsze, gdyby moja mama to pamiętała -_-) i wydaje mi się nawet, że moje pierwsze wspomnienie pochodzi właśnie z kina, szkoda tylko, że nie mogę sobie przypomnieć, na jakim filmie byłam xD W każdym razie ta bajka... ach ❤ Ostatnio (hmm... jakiś miesiąc temu czy coś) obejrzałam ją po dość dłuuuuugiej przerwie i kurczę!! Toć ja ją bardziej pokochałam niż kiedyś xD A za co... tego dowiecie się z dalszej części postu :D
KTÓRY ZAWIERA SPOILERY. CZYTACIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ. :P

Mojego brata niedźwiedzia kocham za:

❤ za całokształt 

❤ za bohaterów ❤ są indywidualni, można się z nimi utożsamić (lol, to dość dziwnie brzmi, skoro część z nich to zwierzęta xD), a co najważniejsze - przechodzą przemianę, która najlepiej się zarysowuje oczywiście u Kenai'a

❤ za przesłanie ❤ to jest tak pouczająca bajka, że nie mogę wyjść z podziwu... uczy tego, by kochać, a nie nienawidzić, to jasne, ale to, co mi się tu najbardziej podoba to fakt, że uczy umiejętności spojrzenia z innej perspektywy; jest tutaj taka świetna scena, w której Koda i Kenai patrzą na obrazek, na którym człowiek pokonuje niedźwiedzia i Koda mówi coś w stylu: "straszne są te potwory... a najgorsze są te ich dzidy"


❤ za wzruszenie  gdy byłam młodsza, ta bajka nie wzruszała mnie tak jak teraz xD (co jest ze mną nie tak, ja też nie wiem) scena ze śmiercią brata, zabicie niedźwiedzicy, wyjawienie prawdy - łzy mi się kręciły w oczach, niesamowicie to przeżywałam

❤ za nieśmiertelny humor ❤ generalnie kiedyś nie lubiłam tych łosi (!! serio), a gdy teraz to oglądałam, to mnie tak bawiły, że kurczę!! xD nieśmiertelna jest dla mnie natomiast scena z baranami i tym echem "sam się zamknij" xD ❤ to mnie akurat zawsze śmieszyło


❤ za piękne wspomnienia z dzieciństwa  nic dodać, nic ująć ❤

za muzykę! ❤ jest przepiękna, a te piosenki uwielbiam, wprawiają mnie w taki mójbratoniedźwiedziowy klimat xD

❤ za ewidentną inspirację archeologią! musieli się tym inspirować, widzę pewne powiązania :P (tak, po dwóch miesiącach studiowania archeologii xD)

❤ ULUBIONA POSTAĆ: brak. naprawdę, nie mam. lubię Kenai'a i Kodę, łosie i braci też

❤ ULUBIONA SCENA: uhuuhu, chyba też nie mam jednej ulubionej. może jazda na mamutach albo to z tym "nie, ty się zamknij" xD 


A pomysł na obejrzenie tej bajki w listopadzie zawdzięczam właśnie archeologii i zajęciom z pradziejki xD Kiedy zobaczyłam odbicia rąk prehistorycznych ludzi na ścianie, to moja myśl była jedna "Jak w Moim bracie niedźwiedziu!! trzeba obejrzeć!!"

Mam nadzieję, że post Wam się spodobał ^_^ Dajcie znać, co sądzicie, w komentarzu ^_^

Inne posty w serii:
Zwierzogród
W głowie się nie mieści

10 komentarzy:

  1. A ja miałam grę komputerową "Mój brat niedźwiedź" i naprawdę żałuję, że mój aktualny komputer nie jest w stanie prawidłowo odtworzyć mi tej gry. :/ Ta historia to naprawdę coś pięknego! Jak wszystkie bajki produkcji Disneya. "Pocahontas", "Król lew", "Mała syrenka" czy "Mulan" to również piękne bajki z wartościowym przesłaniem. Tylko... Boli mnie serce jak pomyślę sobie, co teraz oglądają dzieci... Masakra.

    Pozdrawiam serdecznie ;**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! :( To niefajnie :(
      Taak, uwielbiam te bajki też *_* Wiesz co, różnie to bywa z tymi bajkami teraz - są złe, ale zdarzają się też te fajne. Zresztą - czy kiedyś rzeczywiście było inaczej? xD

      Usuń
  2. Uwielbiam tę bajkę! Po raz pierwszy widziałam ją w telewizji jak byłam mała i zostałam fanką :D Piosenki odtwarzam do dziś, łosie są świetne (coby nie użyć niecenzuralnego słowa xd), a Koda przeuroczy! Obie części lubię, chociaż chyba dwójkę widziałam więcej razy- przynajmniej więcej z niej pamiętam :D
    W ogóle- mignęło mi, że przeczytałaś "Tak blisko"- ta książka jest równie świetna! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ja dwójkę widziałam może z dwa, trzy razy xD I właśnie prawie nic z niej nie pamiętam xD W sumie to by można ją obejrzeć, bo czemu by nie... :P
      Tak!! Wczoraj ją skończyłam i kurczęęęę!! Nie spodziewałam się, że okaże się taka dobra, a naprawdę mi się spodobała!! Świetna książka!! <3 <3

      Usuń
  3. Uwielbiam bajki! Z siostrą często gram w "To co widać". :D Zawsze mamy ubaw po pachy. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bajki są cudowne! :) Może być to trochę zabawne, ale zawsze bałam się oglądać "Mój brat niedźwiedź", a kiedy była ta przemiana w niedźwiedzia miałam ochotę płakać. Czasami nawet teraz mam takie uczucie xd Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, ja się nie dziwię xD To wzruszające było :( :P

      Usuń
  5. Mnie jakoś nigdy ten film nie porwał,m choć grę uwielbiałam, tak film nie do końca :/

    OdpowiedzUsuń

Och, jesteś tu! Twój komentarz wywoła uśmiech na mojej twarzy! DZIĘKUJĘ za Twoją obecność ^_^ Sprawiasz, że czuję sens tego, co robię, dajesz mi motywację, a gdy mam gorszy dzień, poprawiasz mi nastrój! Uwielbiam każdy komentarz, nawet taki składający się z dwóch słów, ale taki, który zawiera więcej niż trzy zdania i umożliwia mi wejście w dyskusję, jest czystą ucztą dla mojego umysłu <3
Zostaw linka do swojego bloga - nie obiecuję, że wpadnę, ale postaram się <3
Miłego dnia ^_^